söndag 18 oktober 2015

Ikebana sjal klar

Min Ikebana sjal som jag berättat om i bloggen är helt färdig. Det tog några veckor från det att den var färdigstickad tills jag fick tid att tvätta och spänna ut den (blocka). Jag gillar den jättemycket.

Mönstret finns Ravelry och det är lätt att följa. Du kan själv välja hur många repitioner du vill göra av varje rapport. Jag gjorde fler repetioner av blommorna (13) men följde antal repitioner i mönstret för kronbladen (3). Jag gjorde en repetion extra för kanten eftersom jag ville ha mer markerade uddar.

Jag har stickat min sjal med stickor 4 i ett Lace garn från Manos del Uruguay. Det är en blandning av alpacka, silke och kashmir. De fina färgskiftningarna syns inte så bra på bilderna, men det fanns inte möjlighet till fotografering utomhus då himlen två helger i rad bjudit på regn och grå moln.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar