måndag 28 augusti 2017

Det blev en kanin istället

I våras stickade jag på en äppelgrönkofta till släktens nya bebis, men när fram och bakstyckena var klara upptäckte jag att knäppkanterna på koftan inte gick omlott. Jag läste, räknade och mätte flera gånger men det var fel i mönstret. Jag reklamerade mönstret och stoppade undan stickningen. Mönstret är nu korrigerat, och jag har fått ett nytt, men garnet är uppnystat igen och får bli något annat.

Vitt garn fanns hemma och jag började sticka på en Sunnyside kofta istället. Jag har stickat en tidigare och gillar mönstret.


Dessutom blev det en liten kanin. På amigurumitogo hittade jag mönster till kaninen. Virkad i Tilda garn med virknål nr 3. Med hjälp av piprensare fick öronen en lätt böj. En liten garnboll fick bli svans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar